Blog o veteránech

Classic Show Brno 2015

Stříhám si na ruce červený pořadatelský plastový pásek, únavou se mi trochu třesou ruce, ale uvnitř se mi tetelí spokojenost a radost. Vrátil jsem se domů z brněnské Classic Show. Již potřetí. Jaké to bylo?

Potřetí jsme s kluci Truci naložili auto na vlek tentokrát BMW Touring 1802 z roku 1972. Zvolili jsme jej jednak pro jeho zřídkavost až raritu na českých silnicích, tedy abychom lidem představili co nemají možnost vidět každý den, jednak pro jeho kompaktní rozměry.

IMG_8001 IMG_8031

Letos jsme totiž rozšířili náš nabízený sortiment a musel se nám tak na stánek vejít i stůl. Na něm naše návrhy nálepek, omalovánky, plakáty, pexeso, autoplachty prodávané na nově otevřeném ešopu Veteráni na Truc a vedle něj trička. Taky naše návrhy. Nějak se po večerech musím tvořivě vybít.

O exponátu roku, prvním brněnském automobilu Omega se určitě leccos dozvíte buď na oficiálních stránkách Classic Show nebo jistě v Motor Journálu. Taky o zajímavém, až bizarním kabrioletu Škoda 440 se toho dozvíte spoustu jinde. Mně kromě nich nejvíce oslovily Rolls Royce Pavla Arnolda z Veterán.sk, teakový Delahaye nebo Mercedes 450 SLC v rallye úpravě Vladimíra Míčka. O něm bude ještě řeč.

IMG_8037 IMG_8025

Ameriky již tradičně zabírali dvojnásobek místa a téměř celou jednu výstavní uličku, tento stát prostě musí o sobě dát vědět všude. Ovšem přecházel z nich zrak, připomínaly mi pražské baroko. Nabubřelé, efektní, oslňující. Ještě že za nimi postavili Corvettu a závodní repliku Fordu Capri Karla Kostroně, který za nimi rozhodně nesplynuly s podlahou.

IMG_8033 IMG_8100

Zaujala mě i knížka o automobilech Wikov, encyklopedie každého prdu o této značce a továrně. I když byste ji v životě celou nepřečetli, v knihovně se bude rozhodně vyjímat jako skulptura.

I letos poklidné procházky mezi exponáty přerušovaly módní přehlídky Salónu první republiky. I když jsem nikdy žádnou neviděl, mám je rád. Na chvilku si totiž můžeme na stánku odpočinout, dívají se na ně snad všichni ostatní. Tak mě ale napadá, kdy už konečně někdo představí modely let poválečných? Připomenout si modely zakouřených stranických funkcionářských tesilových obleků, „vzdušné“ dederonové košile nebo džísky po vzoru Sagvana Tofiho a Lukáše Vaculíka ve správném podání s nadhledem by také jistě zaujaly. To mám všechno dělat já?

IMG_8071

Řeknu vám ale, že stát na nohách celkem 24 hodin + další 3 večírkové je docela záhul. Jsem proto vždycky rád, když si mohu popovídat s někým z fanoušků nebo kamarády, abych na tu bolest na chvilku zapomněl. Musím trénovat a abych se mohl těšit na příští ročník. Určitě na něm nebudeme chybět.

IMG_8156 IMG_8075 IMG_8076

IMG_8043 IMG_8006 IMG_8004

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kokořínsko po čtvrté

Letošní zimu jsme opět doufali, že pojedeme Kokořínsko historic rallye na sněhu. Organizátoři moudře posunuli termín z obvyklého začátku února blíže k jaru, kdy v poslední době je větší pravděpodobnost tuhé zimy, aby mohlo zmrznout co nejvíce kytek. Nicméně ani tentokrát se nezadařilo. Víkend před i víkend po nadělilo jak blázen, a zrovna v ten správný víkend byly teploty lehce nad nulou.

Také bylo letos méně posádek (20 proti 45 z loňska) a měli jsme co dělat, abychom našli vůbec vyhlášení závodu. Do třetice byly kratší i etapy (80km proti 150 vloni). A nakonec jsme ani sponzorské dárečky nedostali. Bůhví proč to všechno bylo, nebyl čas se organizátorů zeptat.

Ani v tak komorné atmosféře však organizátoři nezklamali a dokázali vytvořit dle mého názoru kvalitní závod se zajímavými orientačními oříšky a s nastavenou průměrnou rychlostí 40km/h jsme měli pořád co dělat. Žádné velké zastavování před koncem RZ, žádné pohodové čurání kdykoliv se zachtělo.

Naše posádka si vylepšila zážitky z jízdy ještě opakovaným odstraňováním závad na technicky (asi až příliš) dobře připraveného Fiatu 127a. El Navigator y mecanico Jirka přišel na pravděpodobnou příčinu chcípání na volnoběh a nemožnosti nastartovat s teplým motorem až den po závodě. Prvně se nám to stalo hned na první, noční, etapě, kdy jsme ztratili 10 minut přímo v RZ, tudíž jsme dojeli pozdě a nabrali plný košík trestných bodů. Druhou etapu jsme rovnou zahájili odtlačením vozu přes startovní čáru a rýpáním se v motoru na přilehlém parkovišti. Ve třetí etapě nám to chcíplo čtyřikrát, tentokrát nejen při dojíždění do křižovatky, když jsem prostě nestihl vytáhnout sytič, ale už i během jízdy pod plynem.

Už ani nezjistíme,  jestli příčina skutečně tkvěla ve vadném kondenzátoru, na což přišel Jirka až v neděli, protože dnes už Fiata nevlastníme, přes Aukro jsme jej poslali do světa. Ne snad ze zklamání z umístění, ale tak nějak nás přestalo bavit do něj cpát peníze bez viditelného výsledku. To se někdy stává.

Jak jsme nakonec skončili? Patnáctí z dvaceti, jak si „vtipně“před závodem stanovil Jirka. Kdysž něco moc chceš, ono se to vyplní ….  Za námi zůstali ještě větší smolaři, např. s Trabantem, kterému snad v noci z pátka na sobotu udělali komplet generálku.  To se taky někdy stává.

Ale jak napsal kamarád na Facebook: „Bojovali jsme až do odhalení závady, nevyhráli jsme pohár, ale sami nad sebou, že jsme to nevzdali“. Zábava to stejně byla obrovská, jako vždy.

Statistika praví, že v každém lichém ročníku se umístíme výborně. Takže příští rok…..!

 

Komentáře

2. Sraz youngtimerů

Ještě pořád, pět dní po skončení srazu jsem unavený. Ještě pořád mě však uvnitř těla hřeje pomyšlení na ty báječné čtyři dny, které jsem strávil přípravou a samotným srazem. Obklopen Petrem Jirsou a Radkem Kovářem, kteří se mnou sraz organizovali, Petrovou manželkou Markétou (svatou to ženou), jeho synem Petrem a také Aničkou Pajerovou ze Spolku Orlík – Sedlec, která svým nečekaným zápalem pro práci jako buldozér řešila jeden úkol za druhým. K tomu připočtu posádky z 86 registrovaných aut a asi 10 z-bůh-ví-jakých-důvodů-neregistrovaných a úplně se tetelím nad přátelskou atmosférou, která celou dobu v kempu Velký Vír na Orlíku vládla. Nesmím taky zapomenout zmínit hospodského Petra Sulana a jeho kočičky za barem a všechny naše partnery. Ty uvedu dole zvlášť, protože jim patří nekonečné díky za důvěru, kterou v naši akci vložili.

Co se tedy pořádně dělo? Inu, v pátek odpoledne sjeli se skalní a vytvořili hned na registraci kroužek, v němž proudila Pavlíkova bezobdobná meruňka, Máriova slivka, nějaké to víno a hlavně smích, povídání, prostě takové to srazové vítání. Když padla noc a registrační okénko stáhlo roletu, přesunuli jsme se do hospody a na dýzu. Přesun trval pro některé až do půl páté.

To se mě týkat nemohlo, protože jsem zodpovědný a uvědomělý pionýr a svazák. Já musel ráno vítat další účastníky a fotit je na pamětní listy. S mírným časovým skluzem, ze kterého si nikdo nic nedělal, jsem v dolní hospodě zahájil besedu s Ondrou Demutem a jeho PandaRaptorem o nedokončené cestě z GoodWoodu do Ulanbataru v rámci Mongol Rally. Poutavé to tedy bylo a jsem zvědavý, koho všeho Ondra inspiroval k podobným dálkovým cestám.

Následovala spanilá cesta s cílem na zámku Orlík, vedená nejdříve kluci Truci, záhy svedená do opačného směru a do kolejí vrácená Valdou a Michalem s jejich vozy opatřenými sirénou. Tím také spanilá jízda nabyla proti ostatnímu provozu důležitosti zvící prezidentské návštěvy. Díky Bohu se všichni po sponzorovaném vstupu za 50,- Kč do Zámku Orlík vrátili v pořádku zpět a po malém odpočinku jsme mohli vyhlásit vítěze 19ti kategorií. Po nich jsme rozdali bohatou tombolu a pro zbývající fanoušky uspořádali vědomostní soutěž Automozek 2017. Letos již druhý ročník. Vše frčelo jak na drátkách, dokonce jsme stihli pro velký zájem pětkrát uspořádat soutěž Sněz 3 tyčinky Havlík do jedné minuty a dát jednu celou krabici těchto lahodných, ale přece jen ústní dutinu sušících tyčinek jako výhru Máriovi, který tento nadlidský úkol dokázal. Zábava i tentokrát frčela až do brzkých ranních hodin.

Moc děkuji za krásné komentáře a pochvaly na Facebooku i do zpráv, velice si jich všichni vážíme. Moc děkuji všem účastníkům i všem našim pomocníkům za skvělý sraz a těším se na vás příští rok.

Partneři srazu byli:

A zde pár fotek z vyhlašování vítězů kategorií

Komentáře